tisdag 13 december 2011

Kort i vitt - 4 YOU

Ni som tittar in här regelbundet vet att jag varit med i alla delar av Scrapgalens adventsutmaning och självklart kommer det även ett bidrag till deltävling nummer 4 - skapa ett alster i snövitt! Det här kortet blev jag riktigt nöjd med, så nu hoppas jag verkligen att jag kan knipa en "pallplats". ;)

Jag upptäckte nyss en mindre synvilla på översta bilden, kortet ser alldeles snett ut! Så är inte fallet, men däremot är borderna där uppe och nere skurna lite snett, för jag tyckte det gjorde sig så bra. Så nu har vi klarat ut det i alla fall. ^^,
Vad mer? Jo, jag måste nästan ta och klaga lite på det luriga vinter-"ljuset" nu igen. De vita stjärnorna ser lite gula ut, antagligen på grund av att de kan lysa i mörker. Färgen jag kluddat med är helt ny för mig och heter "eggshell" och eftersom äggskal är vita (eller bruna) i min värld så svar jag inte riktigt beredd på denna.. grå/beigea färgen som framträdde.. Jag har dock lagt in en del vitt, som ni förhoppningsvis ser på framsidan.
I övrigt har jag använt utstansade grenar, pärlor, frimärksdie + embossing folder och så glitter såklart! Både Stickles - frosted lace och min gamla, älskade "dimensional fabric paint" från Tulip som har funnits med bland mina scrappsaker nästan ända sedan jag började för cirka fem år sedan. Det är fantastiskt att den fortfarande fungerar bättre än alla andra liknande glitterprodukter jag provat! Ser inte fram emot dagen då den tar slut.. =/


Psst, har du sett att det står "4 YOU" på frimärket? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar