måndag 12 december 2011

Utmaning hos Mias Mix - vinterkort

Jag har nyligen skapat det första julkortet till en specifik person (eller familj i det här fallet) och jag är så nöjd att jag faktiskt ser fram emot att få lägga det på lådan! =) Jag har börjat med att utgå ifrån en skiss som du hittar hos Mias Mix och gjort kortbasen med hjälp av två papper från BoBunny. Även tagen är gjord av dessa papper. Det röda med snöflingor är däremot från October Afternoon och det fick sina flingor förgyllda.
Man fick inte använda några motivstämplar, men textstämpel var okej. Jag vet inte hur länge jag försökte hitta ett sätt att stämpla på framsidan och samtidigt få texten att synas ordentligt, men det blev inte snyggt hur jag än gjorde. God jul-stämpeln på baksidan fungerade dock utmärkt! =)

Det blev riktigt dåliga bilder, hoppas ni kan tänka förbi det.. 

I have recently created my first Christmas card ment for a specific person (or family in this case) and I am so pleased. I am acctually looking forward to sending it! =) I started working from a sketch which you can find at Mias Mix and I made my card base with two papers from BoBunny. The tag is also made from these papers. The red one with snowflakes on the other hand, is from October Afternoon and I've coloured the white parts with gold. 
You are not allowed to use any stamps with motifs, but text is okay. I don't know for how long I tried to find a way to put a text on the front, but it just wouldn't look good. The God Jul (Merry Christmas)
stamp on the other side worked out great though! =)


The pictures are really crappy, hope you can look past that..



4 kommentarer:

  1. verkligen fint julkort!!!
    Kul att du är med i utmaningen!
    Lycka till!
    //mia

    SvaraRadera
  2. Härliga färger och papper. Lycka till i utmaningen. /bibbi

    SvaraRadera
  3. Yummy! Vilka härliga juliga färger på ditt kort!

    SvaraRadera