söndag 6 november 2011

Karamellpaket med tag

Nu i november är utmaningen att slå in ett paket med tillhörande tag hos Månadens Utmaning, vilket råkade passa mig perfekt! Jag ville inte jobba med julprylar igår, men har en syster som fyller år i december, så jag hade en födelsedagspresent till henne att slå in istället.

The November challenge at Månadens Utmaning is to wrap a gift and create a suitable tag to go with it, which happened to work perfectly for me! I didn't feel like wrapping Christmas presents, but I have a sister who has her birthday in December, so I used her birthday present instead.



Jag började med att gör en stor "karamell" av hela paketet, innan jag ritade en blomma och klippte ut x3. Sedan klippte jag ut tre prickar, med lite marginal, ur samma papper och klippte så att kanterna blev fransar. Sedan drog jag med distressdynan Aged Mahogany runt kanterna på både blommorna och prickarna, samt lite "mellan" fransarna. Jätteenkelt, samtidigt som det blev riktigt snyggt!
Tagen gjorde jag av en lapp som suttit i ett par byxor, bara för att pappret var så bra kvalitet. För att färgerna ändå skulle gå ihop tog jag av samma papper som jag slog in paketet med och skrynklade och satte bakom. Grattisskylten har jag gjort av samma papper som blommorna, fast baksidan och kanterna är infärgad med Aged Mahogany, Vintage Photo och en vanlig brun stämpeldyna för att likna färgen som prickarna har.

I started out by making a huge candy like present, before I drew a flower and cut it out x3. Then I cut around three dots from the same paper and made the fringes. After that I used my distress pad Aged Mahogany around the edge of the flowers and the dots and also some "between the fringes". Super easy and at the same time really good looking!
I made the tag from a piece of paper that were once in a pair of pants, just because of the high quality paper it was made from. To make sure that the colours still matched I took a piece from the paper I used to wrap my gift in and crinkled and put on the other side. The congratulations sign I made from my flower paper, but I used the back instead. The edges are coloured with Aged Mahogany, Vintage Photo and a regular brown ink pad to make it look a bit as the colour of the dots.

3 kommentarer:

  1. Vilket underbart paket och tagsen till är också super fin:) Din syster kommer bli super glad för detta det är jag säker på:)

    Så snällt av di och hälsa på hos mig och lämna så trevliga rader hos mig det uppskattas mycket:)

    Önskar dig en underbar söndag och vecka som kommer:) Ha det bäst :)

    Massor med kramar från Lilla Inger:)
    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Läckert! Gillar verkligen blommorna, och tagen är ju jättemysig.

    SvaraRadera