fredag 4 november 2011

Monokromatiskt kort i grönt

Nu är jag tillbaka med det andra kortet! Det blev ett ganska simpelt, grönt kort som är med i StampArtics novemberutmaning. =) Solfjädern gjorde jag av samma papper som det som är till att skriva sin hälsning på och de gröna mönstren och kanten har jag stämplat och sedan embossat. Den nedersta fågelstämpeln är lite "suddig", vilket ser bra ut i verkligheten och inte riktigt lika bra ut på bild tyvärr. Jag tycker faktiskt att hela kortet ser mer "levande" ut i verkligheten, men så är det väl kanske alltid. =P

Now I'm back with my second card! It's a quite simple, green card, which is entering StampArtics November challenge. =) I made the fan out of the same piece of paper that can be used for writing your message on and the green pattern (which I made with a couple of my stamps) and the edge is embossed. The lower bird stamp is a little "blurry", which looks good in reality and not so good on my picture unfortunately. In fact, I think the entire card looks more "alive" in reality, but perhaps everything does. =P


Tycker du att pappret i mitten ser lite vitt ut? Det är det inte. Det är bara väldigt, väldigt ljusgrönt. =)

Do you think the paper in the middle looks a little white? Well, it's not. It is just very, very light green. =)

3 kommentarer:

  1. Ljuvligt kort! Tack för att du var med i vår tävling =)

    KRam
    Malin

    SvaraRadera
  2. Beautiful work, thanks for sharing.
    Hey, Pixie Dust Paperie is having a giveaway, we have 4 prizes this month, please come join in the fun!
    http://www.pixiedustpaperie.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Vilken söt solfjäder du satt på kortet! Det måste jag pröva någon gång =)
    Tack för din fina kommentar i min blogg! Va kul att jag kunde inspirera dig.
    Kram Iffa

    SvaraRadera