onsdag 23 november 2011

Trix - Enkla insidor & snygga journaling cards

Sugna på lite tips & trix? Här kommer ett par enkla, men värdefulla, små knep!
Först tänkte jag visa hur enkelt det är att göra en snabb insida till dina kort. Man kan naturligtvis göra precis hur mycket eller lite man vill, men lite extra inspiration kan väl aldrig skada. ;) I alla fall, som ni ser på bilden så har jag ritat runt ett papper som varit bakgrund i ett paket stämplar från BoBunny och klippt ut. Enda skillnaden är att jag inte gjorde dem lika höga som originalet. Väldigt simpelt! Sedan är det bara anpassa sin insida en smula, så att det blir lite snyggare och/eller matchar kortet i övrigt. Det tror jag är väldigt uppskattat. =)
Jag tänkte ge er ett exempel, det här kortet behövde en insida och jag tog en av mina vita små "lappar", drog med samma distressdyna som jag använt till "God Jul" och satte dit ett par prickar med en pearl maker. Stilrent och plättlätt! =)


Har ni tänkt på hur snygga bakgrunder som paket med stämplar och andra dekorationer har ibland? (Kolla bara på de två ovan!) Spara dem! De kan förvandlas till snygga dekorationer och är perfekta för journaling! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar