onsdag 28 september 2011

Altrad låda - bok

Wiie, igår kom tre små paket hem till mig med en liten låda dry chalks, små söta gula blommor, en stämpel med en flicka som badar, en med en balettdansös, en med en pojke och en flicka som håller i ett hjärta och min Rachelle Anne Miller stämpel som jag visade bild på för ett tag sedan. :D
Hade aldrig provat chalks innan, så det var lite spännande. Tror jag ska leta upp lite inspiration och olika tekniker idag, så jag kan njuta av dem fullt ut redan från början!

Igår kväll började jag greja med en liten bokformad låda jag haft liggande ett tag. Har bara fixat "omslaget" än, men jag är riktigt nöjd såhär långt! Idag tänkte jag försöka få till något som ska likna sidor till den, men vi får se om jag har tid med det ikväll. Vet inte om/hur jag ska göra något inuti för jag vet inte riktigt vad jag ska ha lådan till än, men det ger sig nog senare. =)

Det syns, som vanligt, inte så bra, men både blomman och  skylten har fått  ett lager transparent embossingpulver på sig.
Kanten har fått remsor av samma papper som jag använt på fram och baksidan och på upphöjningarna har jag bara distressat och chalkat direkt på lådan.

1 kommentar:

  1. Vilken vacker låda! Gulligt med nyckeln, och vad fint det var med blomman till det mönstrade pappret! Lycka till i min "tävling"!

    SvaraRadera