lördag 24 september 2011

Krya på dig-korg

Åh, vi åt typ världens godaste soppa förut till lunchen! Jag började från scratch och hittade på lite allt eftersom, vilket slutade i en kryddig potatissoppa med kycklingkorv, mums! :D
(Vill någon ha receptet så kan jag föröska skriva ihop något, bara att säga till. =)

Men det var inte mat jag skulle prata om, utan ett till tävlingsbidrag! Denna gång är det ett alster till Pysseltagens septemberutmaning som har temat Krya på dig. Tävlingen är lite speciell, för man får inte göra ett krya på dig-kort, utan det måste gå att lägga ner en liten passande present till sjuklingen. Jättekul idé tyckte jag och satte igång.
Jag började med att göra en liten korg i formen av ett hjärta, mallen hittar ni här, och så klädde jag insidan med lite mistat papper med struktur. Sedan gjorde jag ett litet handtag av samma papper som på utsidan, dekorerade med lite embossingpulver, pearl maker, ett par blommor och en liten krya på dig-skylt. Hängde på en liten silverstjärna med ett par små bjällror, eftersom deras klingande ljud sägs kunna skrämma bort onda andar enligt vissa. Ganska fiffigt om jag får säga det själv. ;) Sist men inte minst fyllde jag korgen med lite (o)nyttig frukt(kola), det kan man ju verkligen behöva när man är sjuk!



Från sidan, så blommorna syns lite bättre! =)
Det syns tyvärr inte helt bra, men det är röda blommor som jag lagt lite glitter på, satt en röd paljett i mitten och använt min pearl maker för att göra den lilla pluppen i mitten.

Ser nu att jag fotograferade lite klumpigt, man ser 3D-kudden under ena paljetten.. *pinsamt*
Aja, hade gärna tagit en bättre bild nu om jag hade haft lite solljus att jobba med.

1 kommentar:

  1. Att ha ett kvartsrörelsebaserat armbandsur eller klocka på fake Hublot 1970- och 1980-talet var en stolthet. Många produkter presenterade stolt en "Quartz" -etikett på ratten för att påminna fake Cartier konsumenterna om hur tekniskt sofistikerade mekanismerna var, liksom hur exakta de skulle vara under den dagliga prestandan. I det här fake Patek Philippe fallet beslutade Timex att inte bara sätta ett stort "Q" ovanför märket Timex, men också att passa den nedre delen av urtavlan med en fake Panerai fullständig "Quartz" -applikation.
    Kvartsrörelsen inuti klockan erbjuder tiden, med datum och veckodag, och har fake Tag Heuer en dedikerad port på baksidan av klockan som används för att enkelt byta batteri. Många lokala fake Audemars Piguet klocktillverkare började tidigare hata sådana hamnar eftersom de tillät konsumenter att enkelt fake IWC byta batterier själva, vilket tog bort behovet av att människor tar sina tidpunkter varje år eller två till en fake rolex urmakare för en batteribyteservice.

    SvaraRadera