torsdag 15 september 2011

Grattis till er lilla ängel - kort

Börjar med att visa ett kort jag gjorde häromkvällen! Det är till en barndomsvän som precis har fått en liten flicka, så det blev väldigt rosa med blommor och en ängel. Den stämplade jag på ett väldigt tunnt handgjort papper, för att inte behöva stämpla direkt på det mönstrade pappret. Sedan försökte jag måla den så gott jag kunde, med hjälp av stämplar, pennor och glitterfärg. Gud vad jag längtar tills jag fyller år och, förhoppningsvis, får ordentliga pennor att jobba med. Har spanat in en massa fina ProMarkers som står högst upp på önskelistan! =)

De små "lapparna" med Grattis och Till er lilla har jag gjort själv. Har använt Tim Holtz distress ink Aged Mahogany och stämplat olika mycket runt kanterna och lite mitt på det vita papper jag använde i botten. Samma färg har jag även använt i hörnen och runt kanterna på kortet.

Vad tycks? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar